ולצמן לביטמן - עורך דין תאונות עבודה

ייצוג נפגעים בתאונות עבודה

בשנים האחרונות עלו לכותרות מקרים רבים של תאונות עבודה. מה שהתפרסם נוגע בעיקר לפועלים בענף הבניין שנהרגו או נפצעו במהלך עבודתם. עם זאת, חשוב לדעת שתאונות עבודה לא נוגעות רק לתחום הבנייה ולצערנו מתרחשות לעיתים תכופות – אצל שכירים ואצל עצמאים.

על פי חוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה היא תאונה שאירעה תוך כדי ועקב העבודה, כולל בדרך לעבודה וממנה. גם תאונה המתרחשת בזמן הפסקת הצהריים תיחשב כתאונת עבודה.

חשוב לדעת שתאונת עבודה אינה רק אירוע חד פעמי, כגון נפילה או חבלה, וייתכן שהינכם זכאים לפיצוי גם בגין נזק שנגרם כתוצאה מחשיפה ממושכת לתנאי עבודה מזיקים, כחשיפה ממושכת לרעש, חשיפה לחומרים מסוכנים, או תנאי עבודה קשים.

עוד חשוב להבין כי גם אם העובד "אשם" או אחראי לנזק שנגרם לו כי הפר הוראות בטיחות של המעסיק, עדיין הוא זכאי, ללא קשר לשאלת האשם, להכרה בפגיעתו כתאונת עבודה בביטוח הלאומי וכפועל יוצא מכך לתשלומים המגיעים לו.

לא רק שכירים זכאים לפנות למוסד לביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה, אלא גם עצמאים זכאים, בדיוק באותה מידה, לאותן זכויות במוסד לביטוח לאומי.

גם תקיפה, תוך כדי ועקב העבודה, כולל תקיפה מינית, נחשבת כפגיעה בעבודה, אם היא גורמת לנזק גופני או נפשי ומצריכה טיפול רפואי. חשוב מאוד לברר אם מה שקרה לכם נחשב לתאונת עבודה ואם אתם זכאים לפיצוי.

אם הנכם שכירים, ואם חליתם או נפגעתם בעבודה, בדרך אליה או ממנה, מדובר בתאונת עבודה. גם אם הנכם עצמאים ונפגעתם במהלך העבודה, נפלתם במהלך ביקור אצל לקוח, או אפילו ברחוב – כל עוד זה קשור לעבודה ונגרם לכם נזק גופני – זו תאונת עבודה וניתן לתבוע פיצוי. צרו קשר עם משרד עורכי דין ולצמן לביטמן להערכת סיכויי התביעה.

לתיאום פגישה, חייגו: 03-9588000 או מלאו את הפרטים וניצור איתכם קשר בהקדם