ולצמן לביטמן - נפילת עץ

הרוגה מנפילת עץ בטבריה: האם יש עילה לתביעה נגד הרשות המקומית?

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Twitter

השבוע התבשרנו כי ד"ר אנה רימבורג, רופאת שיניים מרחובות, נהרגה בעקבות קריסת עץ דקל בטבריה. חשוב לציין כי נפילה או פגיעה ברשות הרבים יכולים להוות עילה לתביעה כנגד הרשות המקומית או המקום הציבורי.

במקרה של נפילת עצים קיימת פסיקה לכאן ולכאן לגבי אחריות של הרשות העירונית וצריך לבחון כל מקרה לגופו. ב-ynet פורסם בעבר על הנושא ונכתב כי בשלושה מקרים שונים של נפילת עץ על רכב ניתנו פסקי דין שונים. הרשות המקומית יכולה לטעון ל"כוח עליון", אך טענה זו לא תתקבל באופן אוטומטי.

בפסק דין של בית משפט השלום בחיפה בדצמבר 2010 נתקבלה תביעת שיבוב שהגישה שומרה חברה לביטוח בע"מ בגין נזקים בהם פיצתה מבוטחת עבור נזקי רכב שנגרמו עקב נפילת עץ על הרכב. חברת הביטוח פיצתה את המבוטחת בגין הנזקים שנגרמו בסכום של 17,431 ש"ח ודרשה את הסכום מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, שלטענתה התרשלה בכל הנוגע לטיפול בעץ נשוא התביעה.

ניתן לומר כי במקרים מסוימים האחריות יכולה להיות של הרשות המקומית. בנושא עצי הדקל, יש תופעה מוכרת של חרקים שאוכלים את העץ מבפנים ועלולים לגרום לקריסתו. ייתכן כי העירייה צריכה לצפות מראש גורמי סיכון כאלו ולבצע פעולות כדי למנוע את האסון הבא ולעשות בדיקות תקופתיות. השאלה אם במקרה בטבריה נעשו בדיקות כאלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן