ולצמן לביטמן - תאונת עבודה

לא רק פגיעה פיזית: גם התעמרות בעבודה יכולה להיחשב תאונת עבודה

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Twitter

תאונות עבודה רבות מתרחשות בישראל, אך אלו שעולות לכותרות עוסקות בדרך כלל בפגיעה פיזית. רק היום נהרגו שני פועלי בניין בשכונת בבלי בתל אביב כשנפלו מהקומה ה-40 אל מותם.

אולם, בתקופה האחרונה, קיבלנו דוגמה לכך שגם פגיעה נפשית יכולה להיות מוכרת כתאונת עבודה. ב-ynet פורסם על שוטר במשטרת ישראל שהוכר כנפגע בתאונת עבודה בשל התעמרות והתעללות מצד מפקדו.

המוסד לביטוח לאומי, שסירב תחילה להכיר באירוע כתאונת עבודה, הכיר בסופו של דבר בפגיעה הנפשית של השוטר כפגיעה שהתרחשה במסגרת עבודתו במשטרה וקבע לו אחוזי נכות.

מה היו הנימוקים לדחיית הטענות? בביטוח הלאומי טענו כי לא אירע כל "אירוע תאונתי" המצדיק אחוזי נכות וקבלת פיצוי. אותו שוטר הגיש תביעה לבית הדין לעבודה ופירט בפני השופטים את ההתעמרות שעבר. הקב"נית המשטרתית, שטיפלה בשוטר עקב הלחץ הנפשי בו היה מצוי, צירפה דוח שסייע לקבל את הטענות ולקבוע את אחוזי הנכות.

כאן המקום לציין כי התעמרות או התעללות במסגרת העבודה, המגיעה לכדי פגיעה נפשית, יכולה להיחשב כתאונת עבודה. מלבד זאת, אנו שבים ומזכירים כי על פי חוק הביטוח הלאומי תאונת עבודה לא חייבת להתרחש במקום בעבודה עצמו. תאונה כזו יכולה להתרחש בדרך לעבודה וממנה ואף בזמן הפסקת אוכל.

זכרו כי שכירים או עצמאיים שנפגעו או חלו בעבודה, בדרך אליה או ממנה, או היו חשופים לתנאי עבודה מזיקים במשך זמן ממושך – יכולים לתבוע פיצוי. מוזמנים לפנות למשרדנו לייעוץ וליווי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן