ולצמן לביטמן - קורונה

הקורונה עדיין כאן: אלו אפשרויות התביעה שלכם

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Twitter

חלפה למעלה משנה מאז פרוץ משבר נגיף הקורונה, בעטיו נדבקו במדינת ישראל  למעלה מ-800,000 איש, כך על פי נתוני משרד הבריאות. חלק מהחולים בנגיף החלימו ושבו לתפקוד מלא, אך חלקם עדיין סובלים מתופעות לוואי קשות של הנגיף וישנם אף יותר מ-6,000 נפטרים.

משרדנו מייצג נפגעי קורונה בתביעות לפיצויים בגין נזקי גוף וניתן, נכון להיום, לדבר על מספר מסלולי פיצוי:

1. תביעות נפגעי עבודה – כל מי שנפגע מנגיף הקורונה במסגרת עבודתו ויכול להוכיח שאכן ההדבקה נגרמה במסגרת העבודה, זכאי להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי – ענף נפגעי עבודה.

2. תביעות במסגרת נכות כללית בביטוח לאומי – מי שנפגע מהנגיף לא במסגרת עבודתו ו/או לא הצליח להוכיח כי נחשף לנגיף דווקא במקום העבודה, יכול להגיש תביעה בענף נכות כללית.

הזכאות במקרה זה מותנית בכך כי לאותו נפגע נותרה נכות משמעותית, אשר בעקבותיה נגרמה גם פגיעה בכושר העבודה. במסגרת תביעת נכות כללית יוכל הנפגע להציג את כל הבעיות הרפואיות מהן הוא סובל, גם ללא קשר לפגיעות שנגרמו לו בשל חשיפתו לנגיף הקורונה.

ולצמן לביטמן - קורונה

3. תביעות כנגד מעסיקים – ככל שהייתה התרשלות של המעסיק, אשר בעקבותיה נגרמה ההדבקה (למשל: לא הקפיד על עטיית מסכה במקום העבודה, לא ערך בדיקות חום בכניסה לבית העסק, לא דאג למילוי הצהרות בריאות כמתחייב, אפשר כניסה של חולה מאומת לבית העסק וכו') תיתכן אפשרות תביעה גם כנגד מקום העבודה בעילה של רשלנות.

בתביעה זו, בדומה לתביעות אחרות המוגשות על ידי עובדים כנגד המעסיק, יהיה על העובד להוכיח כי המעסיק התרשל בכך שלא דאג לסביבת עבודה בטוחה ו/או הפר הוראות חוקיות רלוונטיות שנועדו לשמור על שלום העובדים בתקופת המגפה.

בנקודה זו אפשר לספר לכם על מספר מקרים שמטופלים במשרדנו של עובדים שנדבקו בקורונה במקום העבודה מאחר והמעסיק לא הקפיד על מדידת חום, מילוי הצהרות בריאות, שמירה על כמות העובדים המותרת, הקפדה על עטיית מסכות וכו'.

4. תביעות במסגרת פוליסות ביטוח פרטיות – אם לנפגע מהנגיף יש באמתחתו פוליסות ביטוח פרטיות (למשל: ביטוח נכות או מוות ממחלה, אובדן כושר עבודה, ביטוח סיעודי וכו'), תיתכן אפשרות במקרים מסוימים להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח, בדרישה לקבל את הפיצוי המפורט בפוליסת הביטוח.

5. תביעות שעניינן רשלנות רפואית – אם חולה קורונה קיבל טיפול לא ראוי במחלתו ובשל כך נגרם לו נזק ו/או חלילה מוות, ניתן במקרים המתאים, לתבוע את הגורם הרפואי שהתרשל בטיפול הרפואי וגרם לנזקים.

אנו מזכירים כי עו"ד מיכל לביטמן תשתתף ב-8.8 ביום עיון מקצועי של האגודה לרפואה ולמשפט בנושא: "עידן הקורונה – היבטים רפואיים ומשפטיים ומה שביניהם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן