ולצמן לביטמן - ועדה רפואית

ייצוג מול המוסד לביטוח לאומי: אל תופיעו מול ועדה רפואית ללא עו"ד

הוזמנתם לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי? אתם זכאים להגיע אליה בליווי עורך דין. על פי כתבה שהתפרסמה באתר N12, יש לא מעט אנשים שמוותרים על ייצוג וליווי של עו"ד ומופיעים לבדם מול הוועדה. בפעמים רבות התביעה שלהם נדחית והם לא מקבלים את מלוא הזכויות המגיעות להם על פי חוק.

להלן מספר הצלחות של משרדנו מהתקופה האחרונה, במקרים בהם עזרנו ללקוחות למצות את מכלול זכויותיהם, שקופחו ע"י הביטוח הלאומי:

המקרה הראשון עניינו בצלם אשר פנה לביטוח לאומי לבדו וביקש שיכירו בפגיעתו בעמוד השדרה כפגיעה בעבודה. המוסד לביטוח לאומי דחה את ההכרה וטען כי הנזק בעמוד השדרה איננו על רקע העבודה כצלם. בעקבות כך, פנה הצלם למשרדנו ואנו הגשנו בשמו תביעה לבית הדין לעבודה ולאחר מלחמה בבית הדין פגיעתו הוכרה ושולמו לו זכויותיו.

במקרה אחר שטופל ע"י משרדנו, בית הדין הכיר במחלת סוכרת שהתפרצה אצל לקוח כקשורה לתאונת דרכים שעבר, וזאת לאחר שהביטוח הלאומי דחה תחילה את ההכרה. היו גם מספר מקרים של לקוחות עם הפרעת דחק פוסט טראומטית שהוכרה בביטוח הלאומי על רקע של תנאי עבודה והעסקה.

השנים הרבות של הפעילות שלנו מול המוסד לביטוח לאומי לימדה אותנו וחידדה אצלנו עוד יותר את ההבנה כי חשובה היכרות מעמיקה של עורך הדין המייצג עם התקנות לקביעת דרגת נכות, על פיהן קובעות הוועדות את אחוזי הנכות של המבוטחים, הפונים בתביעה לקצבת נכות ומה התנאים הנדרשים לצורך הכרה באירוע כתאונת עבודה.

חשוב לנהל את התביעה ולהגיע לוועדה עם רקע ועם ניסיון ומי שמגיע לבד, ללא ייצוג של עו"ד, נקלע בעל כורחו לסביבה שהוא לא מכיר ואינו יודע איך להתנהל בה. חשוב להכיר ולהבין את התקנות ואת הכללים וחשוב מאוד לדעת אילו מסמכים להביא לעיונה של הוועדה.

עברתם תאונת עבודה או אתם סבורים שנזק שהוסב לכם מקורו בתנאי עבודתכם? פנו אלינו והגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם.