ולצמן לביטמן - תאונות עבודה

נשיכת נמר בגן חיות ושתיית חומר ניקוי במסעדה: תאונות עבודה לא שגרתיות

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Twitter

ב-ynet פורסם בשבוע שעבר על עובדת בת 24 בגן החיות התנ"כי בירושלים, אשר נפצעה באצבעה, עת שנכנסה להאכיל נמר בתוך הכלוב שלו. העובדת ננשכה קלות על ידי הנמר ופונתה לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

בגן החיות הגיבו ואמרו כי "אנו מקפידים על נהלים מחמירים בעת העבודה עם בעלי החיים. הנושא יתוחקר ונהלי העבודה יחודדו בהתאם". אין ספק שמדובר בתאונת עבודה לא שגרתית.

מקרה זה מצטרף לתאונות עבודה לא שגרתיות נוספות שאירעו בעבר ברחבי העולם והסתיימו בפציעות ואף במוות. מספר דוגמאות: בעיר מסינה באיטליה שלושה פועלים ביקב נפלו למיכל תסיסה של ענבים ונהרגו. בארצות הברית 150 עובדים במוקד שירות לקוחות אושפזו עם פגיעות במערכת הנשימה בעקבות חומר כימי שחדר למערכת מיזוג האוויר.

מקרה נוסף שאירע למלצרית בארה"ב הסתיים באשפוז לאחר ששתתה חומר ניקוי שקוף שאוחסן בבקבוק מים מינרליים סמוך למטבח של המסעדה. כמו כן, מלצרים רבים נכווים או נפצעים משברי כלי אוכל במהלך עבודתם. בשיקגו, עובד בפארק שעשועים שבר את ידו בזמן שניסה לתקן מתקן שנתקע. יש כמובן מקרים נוספים רבים.

על פי חוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה היא תאונה שאירעה תוך כדי ועקב העבודה, כולל בדרך לעבודה וממנה. לכן, חשוב מאוד לברר אם מה שקרה לכם נחשב לתאונת עבודה ואם אתם זכאים לפיצוי. זאת ועוד, תאונות כאלו יכולות לבסס לעובד תביעה נזיקית כנגד מעסיקו במידה והתאונה אhרעה עקב חשיפה לתנאי עבודה מסוכנים ו/או מזיקים.

מוזמנים ומוזמנות תמיד לפנות למשרדנו לייעוץ וליווי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן