ולצמן לביטמן - רשלנות רפואית

רשלנות רפואית: קשה להוכיח – אבל לא בלתי אפשרי

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Twitter

לאחרונה פורסמו באתר "מאקו" שתי כתבות העוסקות ברשלנות רפואית. בכתבה אחת פורסם על אישה שהפכה לצמח עקב רשלנות רפואית. מדובר על אם לשלושה ילדים בת 54, שעבדה כמנקה. לפני כשלוש שנים וחצי נכוותה בדרגות 2 ו-3 ובהיקף של 46 אחוזים משטח גופה. היא הועברה מורדמת ומונשמת מבית החולים זיו בצפת לבית החולים רמב"ם.

מצבה השתפר במשך כשבועיים וחצי ונרשמה יציבות במערכות הלב ובכלי הדם, אלא שבאחד הערבים החלה ירידת חמצן בגופה ועלייה בלחץ הדם ובמספר הנשימות. על פי התביעה שהוגשה, אף איש צוות לא ניגש למיטתה ולא סיפק לה עזרה רפואית. לאחר כרבע שעה ביצעו בה החייאה ממושכת שכללה עיסויי לב, הנשמה ותרופות. האישה נותרה בחיים אך הפכה לצמח.

במקרה אחר, בת 29 עברה חמש הפלות במשך שנתיים ותובעת את קופת חולים כללית על רשלנות רפואית. בכתב התביעה נכתב: "רק לאחר ההפלה החמישית החליט הרופא המומחה לפוריות לשלוח אותי לבירור עניין הקרישיות, רק אז התבררה הסיבה לכל ההפלות ונתנו לי טיפול מתאים, שכלל אספירין וקלקסן כפי שמקובל בפרקטיקה הרפואית".

אז מהי רשלנות רפואית? על פי החוק, אין התייחסות ספציפית לרשלנות רפואית, אלא מסתמכים על עוולת הרשלנות המופיעה בסעיפים 35 ו-36 לפקודת הנזיקין (נוסח חדש): "עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה".

מדי שנה מוגשות בישראל תביעות רבות בגין רשלנות רפואית. מלבד הנושאים שהוזכרו בכתבות, ישנן גם תביעות כתוצאה מניתוחים פלסטיים, אי-אבחון של גידולים ממאירים, מתן תרופות שגויות, טיפולי שיניים רשלניים ועוד.

תביעות אלו מורכבות וקשות להוכחה. לצורך הצלחה בהן יש ללמוד לעומק את התיק הרפואי, להבין את התחום הרפואי הרלוונטי לתיק ולהיוועץ ברופאים מומחים. במשרד ולצמן לביטמן אנו מלוות את הלקוח מתחילת התהליך של בדיקת התיק, בדיקת סיכויי והיתכנות התביעה ועד לקבלת הפיצוי בפועל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן