ולצמן לביטמן - תאונות עבודה

תאונות עבודה שלא סווגו כך: דו"ח מינהל הבטיחות והבריאות

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Twitter

באתר "דבר" סוקר בהרחבה פרסום דו"ח סיכום השנה של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, ממנו עולה כי בשנת 2021 נהרגו 56 עובדים בתאונות קטלניות במקום עבודתם. מדובר בירידה של כשלושה אחוזים לעומת שנת 2020. עם זאת, בכתבה מצוין כי חלק מהתאונות לא סווגו כתאונות עבודה ומוגדרות בתור "אירועי תמותה שסיווגם אינו תאונות עבודה לפי גורמים מוסמכים במינהל הבטיחות".

מהנתונים עולה כי 57 אחוזים מההרוגים עבדו בענף הבנייה. כמחצית מהתאונות הקטלניות בענף הבנייה (17 מתוך 33) אירעו באתרי בנייה "קלאסיים". השאר התרחשו באתרים לשיפוץ בתים, תמ"א 38, פינוי-בינוי וכדומה.

על פי הנכתב, מינהל הבטיחות לא הכיר בחמש תאונות דרכים כתאונות עבודה. כך למשל נהרג עובד במשאית זבל שנמחץ בתאונה עם רכב פרטי בנוף הגליל, עובד שנמחץ תחת מלגזה בדליית אל כרמל, חקלאי שהתהפך עם טרקטור בשטח חקלאי ליד בוקעתא, חקלאי שהתהפך עם מיכל מים נגרר סמוך למועצה מקומית כעביה ועובד תבוראה שנדרס למוות לאחר שנפל ממשאית זבל בכפר זלפה.

בנוסף, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית לא הגדיר כתאונת עבודה שלוש תאונות נוספות, זאת בשל "היעדר יחסי עובד מעביד" לטענתו. יוגב כהן ז"ל, שהיה עובד צוות כדור פורח, נפל ממנו ונהרג בחודש אוקטובר, לא מוזכר בדו"ח.

מקרים אלו, ורבים נוספים, נותנים משנה תוקף לצורך לבדוק אם מגיע לכם פיצוי בעקבות תאונת עבודה. זה לא משנה אם אתם שכירים או עצמאים: כל מי שנפגע במהלך העבודה, במהלך ביקור אצל לקוח, ברחוב בדרך לעבודה ובמקרים נוספים – כל עוד זה קשור לעבודה ונגרם לכם נזק גופני, עשוי לזכות אתכם בפיצוי המגיע לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן