ולצמן לביטמן - תאונות עבודה

מכת מדינה ושמה תאונות באתרי בנייה: אילו זכויות מגיעות?

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Twitter

תאונות באתרי בנייה הפכו למכת מדינה של ממש בישראל. על פי הדו"ח החצי שנתי של ארגון "קו לעובד", קיימת עלייה של 57% במספר תאונות העבודה באתרי בנייה במחצית הראשונה של 2021. רק השבוע נוספו לרשימה שלושה הרוגים נוספים, כפי שדווח באתר ynet. פועל נהרג מתקרה שקרסה בבניין בהרצליה שעובר שיפוץ, אדם נוסף נהרג לאחר שנפל לבור במפעל בבית שאן וצעיר נהרג באתר בנייה באשדוד.

יש לציין כי פועלים בענף הבנייה חשופים לסכנה תמידית של פציעה תוך כדי עבודה. הסיבות לכך הן רבות, אך ככלל נעוצות בבעיות בטיחות באתרי הבנייה. בישראל נפגעים מדי שנה עשרות פועלים פגיעות קשות עד כדי מוות. פגיעה באתר בנייה, תוך כדי עבודה, הינה תאונת עבודה.

ולצמן לביטמן - תאונות עבודה

לנפגע בתאונת עבודה עומדת הזכות לפנות לביטוח הלאומי בתביעה לתשלום גמלה כספית בתקופת אובדן כושר לעבוד, ובהמשך לגמלה בגין נכות. לצד זכויות כספיות, עומדות לנפגע זכויות נוספות בכסף או שוות כסף, למשל שיקום מקצועי.

בנוסף, יש באפשרות הנפגע להגיש תביעה נזיקית כנגד האחראי לתאונה שלו. למשל, כנגד מעסיקו הישיר, (אך לא רק) מאחר והוא זה שאחראי לספק לו סביבת עבודה בטוחה. אם הנפגע מבוטח בפוליסות פרטיות, הוא יוכל להגיש תביעה לחברת הביטוח מכוח אותן הפוליסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן