ולצמן לביטמן - רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בבתי חולים: נורות אזהרה שיכולות למנוע אסון

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Twitter

באתר N12 פורסם על תביעת רשלנות רפואית שהוגשה לבית משפט השלום בהרצליה נגד בית החולים איכילוב בתל אביב. עפ"י התביעה, מיכל ברק ז"ל נפטרה בעקבות רשלנות בפענוח בדיקת ביופסיה, שקבעה כי היא סובלת מדלקת ולא מסרטן הלבלב.

מיכל ברק ז"ל המשיכה להתלונן על כאבים וכעבור כשנה זוהתה הטעות. שלושה חודשים מאוחר יותר היא נפטרה. בתביעה נכתב בין היתר כי המנוחה "הוטעתה לחשוב שבגופה מקוננת דלקת שאינה מסכנת חיים בעוד בגופה קינן סרטן לבלב בדמות פצצה מתקתקת".

על פי ניסיוננו, תביעות של רשלנות רפואית מורכבות מאוד וקשות להוכחה ולצורך הצלחה בהן יש ללמוד לעומק את התיק הרפואי, להבין את המטרייה הרפואית הרלוונטית לתיק ולהיוועץ ברופאים מומחים.

אז איך ניתן לנסות ולמנוע רשלנות רפואית? ראשית, גם אם מדובר ברופא בעל-שם עולמי בתחומו, מומלץ בכל מקרה לקבל חוות דעת שנייה. בדקו לפני כל הליך אילו רופאים מומלצים והקשיבו למטופלים שעברו טיפול דומה. בנוסף, חשוב לברר את מהות ההליך הטיפולי עד תום ולדרוש הסברים גם על נושאים מורכבים. אל תגיעו לבד לבית החולים והיעזרו בקרוב משפחה או בחברים.

כמו כן, יש לשמור ולתעד את כל המסמכים הרפואיים שקיבלתם. זאת גם על מנת להבין את מהות הטיפול וגם להשתמש בהם במקרה של תביעה עתידית של רשלנות רפואית.

אם למרות צעדי מנע אלו נתקלתם במקרה של רשלנות רפואית, למשרדנו ניסיון עשיר בטיפול בתביעות אלו ואנו מלוות את הלקוח מתחילת התהליך – בדיקת התיק, בדיקת סיכויי והיתכנות התביעה, ועד קבלת הפיצוי בפועל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן